Eet skridt tilbage… og bålet brænder

Fik kolde fødder begge to (voksne) og sagde nej til huset alligevel. Nu er vi slået tilbage til start, og skal igen til at tænke over, hvad vi vil bo i og hvordan vi kan få fat i det. Uden at kunne besøge det i virkeligheden.

Det skal nok gå.

Til gengæld har vi nu: fundet lejere til vores elskede lille engelske rækkehus, som skal bo her, mens vi er væk, og indhentet flyttetilbud fra det flyttefirma, som også står for de militære flytninger mellem Tyskland og England (for en trediedel af Englands militær er stadig baseret i Tyskland. Vidste du det?). Flyttemanden grinede næsten, da han så, hvor få jordiske ejendele, vi havde…

Og så elsker jeg denne artikel. Ikke så meget for indholdet som for billedet af de små danske børn ved den åbne ild. Det ser man ikke her. Health and safety, og alt det der. Så min kære tre-årige har aldrig – aldrig! – oplevet glæden ved et bål, ved snobrød, ved skumfiduser. Han har så meget at lære.

PS: og så er jeg igang med at søge mit første danske job. Ssshhh… Som sædvanligt er jeg fuldstændig overbevist om, at det skal jeg nok få!

Leave a Reply

