Bank Holiday mandag

Hvordan kan vi gøre det? Solskin over de gamle rækkehuse, og den tre-årige leger med Little George fra nr 11 nede i køkkenet. De tegner dino’er på gamle papkasser på gulvet. (Little George er et helt år ældre end vores den ældste, så navnet er fuldstændigt misvisende. Han har også glemt sine briller derhjemme, så går og misser med øjnene i vores rodede hjem.) Og jeg tænker: hvordan kan vi forlade alt dette? Hvad er det, vi tror, bliver bedre i DK? Får de små venner? Får VI venner? Og vil de andre børn grine af Leos mærkelige lille accent, når han taler dansk? Der er så fredfyldt herovre, så hjemme. Måske er det her, jeg hører hjemme nu.

Måske ikke.

Status:

Nye arbejde: sker ikke. Ringede for at få flere oplysninger, og reaktionen var sådan “hvem er du? hvorfor bor du udenlands? hvor er alle dine danske erfaringer?”, og så blev det lissom klart, at det ikke var min type, de var ude efter.

Et sted at bo: mangler vi stadig.

Papirarbejde: jeg blegner ved tanken om det bureaukrati, vi mødes med i DK. Det er jo absurd. Og jeg er endda dansk statsborger.

Nattesøvn: sker stadig ikke. Føler, jeg ikke har sovet i flere år.

Leave a Reply

