Teknologien

Noget af det, jeg frygter lidt i Danmark er det der med teknologien. Og nej, jeg er ikke totalt puritaner. Sagen er bare den, at når vi er hjemme i DK, er der smartphones og tablets og ipads her og der og alle vegne. Og vi fniser lidt af det, som vi sidder der i IC3-togets familiekupe med vores helt almindelige gammeldags børnebøger og vores to Kindle’r, som herhjemme i England føles relativt moderne, men som i DK ligner noget fra stenalderen. Og når jeg prøver at følge med i de danske medier, falder jeg hele over artikler og diskussioner omkring, hvor meget børn må bruge deres (?) ipad om dagen, og om brugen af den slags elektronik – i vuggestuen.

Hey! England er intet uland, og vores venner og almindelige omgangskreds herovre udgøres af helt almindelige middelklassemennesker. Alligevel kender jeg kun 1 – EEN! – person herovre, der har en ipad. Een eneste person.

Og ved I hvad? Hun bruger den aldrig.

Jeg frygter ikke teknologien. Men måske gør jeg lidt alligevel.

Leave a Reply

