Sur aften (jeg er træt)

Er ikke engang landet i DK endnu og er allerede træt af Lars Løkke med hans forurettede ansigtsudtryk, der dukker op overalt, og hans frygt for alle dem, der vil komme og stjæle vores demokrati/kærester/jobs/små søde hundehvalpe, og hans værdikrige og elsk dit fædreland og ytringsfrihed for nogle, men ikke for andre, og hans hastelove og – jeg kunne blive ved. Jeg skammer mig sådan. Det er så perspektivløst og uanstændigt.

Nåm, er nok bare sur fordi jeg har tre store og små mandfolk i huset med forskellige grader af slem forkølelse og feber. Og selvom jeg lovede mig selv aldrig at blive sådan en sur morblogger, så er jeg ved at gå amok. Dagen i dag var uendelig, uendelig lang. Jeg gider ikke engang beskrive hvor lang. Jeg gider ikke engang beskrive, hvad vi lavede, og hvorfor jeg var nødt til at spise is, da de alle sov (det er meget varmt herovre, men jeg har været indenfor og passet syge børn siden torsdag, så hvordan ved jeg overhovedet det?). Og så var der alligevel små lysende øjeblikke, hvor den tre-årige var så sød, at jeg næsten ikke kunne bære det, eller den feberhede lille baby kiggede jublende på mig gennem floder af snot og savl og gylp. De er fantastiske, de små. Og fantastisk irriterende.

Nu lægger jeg mig på sofaen med Elena Ferrante. Og ingen skal vove at forstyrre mig.

Flytning: intet sket, udover at gode venner har lovet os flyttekasser.

Leave a Reply

