At sige farvel til børnehaven – på engelsk

De kan altså bare det der i børnehaven herovre…

Det kan godt være, den ligger i en gammel barak, at der lugter meget besynderligt derinde, at de aldrig tager på udflugt, og at de får kantinemad og dessert hver eneste dag. Det er fuldstændigt uøkologisk, ret gammeldags og ikke spor lækkert på nogen måde. Men de der ældre pædagoger, som arbejder der, kan altså sige farvel til børnene med maner.

Så i torsdag var jeg til det årlige Leavers Party. Det er den eneste fest, forældre bliver inviteret med til, og der er ikke noget forældreshow over det; alt er totalt på børnenes præmisser, al mad er til dem, al drikke til dem, osv. Og det passer mig så godt. (Jeg blev dog tilbudt kage, fordi jeg ammer…)

Børnene havde selv bagt og dekoreret kager, og så var der forskelligt legetøj fremme, som ikke normalt kommer ud. Men det centrale var diplomoverrækkelsen:

Alle “Leavers” blev iklædt kappe og hat og blev kaldt frem på scenen, mens de stolte forældre klappede, og så blev der overrakt et diplom. Så posede de for et foto og gik forvirrede ned ad scenen igen. Den forkerte vej, selvfølgelig.

Det var SÅ sjovt. Jeg klappede og klappede og klappede, og grinede så meget, at jeg næsten ikke kunne kontrollere mig selv.

Det kan de altså, det der.

Leave a Reply

