Siger farvel med mund og mave

Under en uge tilbage i UK, og børnene er ramt af forkølelser og feber, og vi to voksne går forvirrede rundt og prøver at finde hoved og hale i regler om udleje af hus og boligsikring og kørekort og pakkelisten – og hvilken klapvogn skal vi rejse med, hvis det nu pisser ned i DK?

Så får jeg lidt spat og fluer på hjernen og går ud i byen med baby for at sige farvel til de venner, der ikke kunne komme til farvelfesten, og spise/drikke mig igennem mit personlige farvel til England: Victoria Sponge, Fentimans limonade, fish ‘n chips, havrekiks fra Orkney (den lille fabrik, som jeg har set, hvor ligger), lokal Wensleydale med tranebær, røget cheddar, Yorkshire tea… Og så videre. Og er det også rigtigt, at de danske supermarkeder ikke sælger kokosnød i små, mundrette bidder og gedemælk?

Og så havde jeg ikke mere at skrive, hjernen gik i stå.

Leave a Reply

