Den lille forskel: skovbørnehaver

Den tre-årige havde sin bedste ven Lenny på besøg i søndags. Drengene legede i haven, og vi drak the med moren i køkkenet.

“Lenny går i skovbørnehave om fredagen”, sagde hun, “det er derfor, han ikke kommer i den sædvanlige børnehave.”

“Nå!” sagde jeg interesseret og spurgte så: “hvor er det henne?”, mens jeg forestillede mig alt muligt vildt og vanvittigt spændende. Amazonas, eller noget i den stil.

“Det er ovre i parken”, sagde hun. “Det er super! Lenny elsker at se på edderkopper nu!”

… parken er den meget pæne, friserede park lige ovre på den anden side af floden. Det svarer til at lave skovbørnehave i Kongens Have. Jeg kvalte mit fnis ved at tage en ordentlig slurk Yorkshire tea.

Bless them, altså.

Leave a Reply

