Wow det går stærkt!

Har været en måned i DK nu og føler os stadig i limbo… Møbler ankommer torsdag, den tre-årige var første dag i sin danske børnehave i dag, og jeg føler ikke, jeg har trukket vejret dybt, siden vi forlod engelsk jord. (Og by the way så er jeg løbet ind i en gang mega hjemve efter England: vennerne, floden, parken, vores lille hus, yogaholdet, cykelcafeen, ordentlig stærk te – og bare sådan mit lille liv der.) Konstaterer derfor bare, at:

  • danskerne kører vildt langsomt i byerne
  • …og vildt aggressivt på motorvejene! Wowzer. Den engelske husbond og jeg gispede om kap hele vejen til Nordjylland. Og er vi de eneste i landet, der egentlig overholder fartgrænserne?
  • jeg har ikke så mange venner i DK, som jeg troede… Ved ikke, hvorfor det overrasker mig efter mange år i udlandet, men det føles alligevel lidt mærkeligt. Hvordan finder man nye venner?
  • ymer er egentlig lidt klamt. Lidt lækkert, men også lidt klamt.
  • danske børneinstitutioner er for vilde. På den gode måde, altså.
  • i DK går man ind i andre mennesker uden at undskylde. Er det ikke lidt mærkeligt?
  • Astrid Lindgren holder stadig. I en sådan grad, at jeg kom til at låne Alle vi børn i Bulderby på biblioteket idag. Til mig selv…
  • slik smager ikke rigtig godt. Og skal jeg være helt ærlig, så er jeg heller ikke rigtig overbevist mht. leverpostej længere.
  • man kan både føle sig helt hjemme og helt forkert det samme sted.

Fortsættelse følger! Send os en tanke.

Leave a Reply

