Femiskolen

Nogle gange virker den feministiske indoktrinering ikke:

4-årig dreng: “Mor, jeg vil have hårelastik i idag. Mit hår er så laaangt!”

Jeg: “Ok, her!” (sætter hårelastikken i).

4-årig betragter skeptisk sit spejlbillede.

“Hvad hedder det der?”

“Springvand”, siger jeg. “Det er flot!”

4-årig: “Det vil jeg ikke haaa’! Det’ for piger! Tag det uuud!”

Dybt suk.

Og andre gange virker det:

Jeg: “…og så kan der komme en brandmand.”

4-årig (råber indigneret): “ELLER branddame! Eller branddame, mor!”

Jeg (stolt og føler, at noget er lykkedes): “…eller branddame…”

Jeg er mor til to drenge. Der bliver kæmpet hårdt, men de SKAL eddermanme lære det.

Leave a Reply

