Tiden

Er jo lidt svært at få tid til at blogge, når man lige skal have besøg af kære venner fra England, holde forsinket efterårsferie på en meget lille ø i det sydfynske øhav (4-årige: “Problemet er bare, at jeg hellere ville have været på ferie i Afrika”) og være monsterforkølede allesammen. Og så er det søndag aften, og der er næsten ro på, og 50% af børnene sover. Og så tænker jeg “der må blogges!”, hvorefter jeg i samme sekund indser, at stuen er skidekold. Det suser udenfor, vejret er vendt, og jeg tjekker på nettet: den er god nok. Det er Danmark i november, og det er koldt. Og vi har kun sådan noget fesent engelsk vintertøj. Som i, den ældste har faktisk ikke andet end t-shirts og nogle tynde trøjer.

Så nu blogger jeg ikke. Istedet har jeg fundet strikkepindene frem og kastet mig over min gamle mulepose med garn arvet fra Bedste. Hvor svært kan det være lige at improvisere en sweater til en dreng på en meters penge? Den skulle gerne være færdig i morgen tidlig. Vi høres ved.

Leave a Reply

