Dagens link: aktiv dødshjælp

Læs lige dette her gode interview med Sarah Glerup fra Kristeligt Dagblad om aktiv dødshjælp og ideen om det gode liv. Det er spændende, og selvom jeg ikke helt selv ved, hvad jeg mener, så blev jeg i alle fald klogere af artiklen:

Hvordan vurderer du, hvem der er døende? Det er tydeligt med en kræftpatient, der ikke kan stå ud af sengen, men jeg bliver også regnet for terminal af nogle læger. Vi er mange, der er døende på forskellige stadier, men man er også levende, mens man er døende. Og mange af os, der regnes for terminale, vi føler os vældigt meget i live, men det gør vi kun, så længe vi får tilstrækkelig hjælp til at leve gode liv(.)

(Og så lige en kommentar: grunden til, at jeg ofte henviser til artikler fra Kristeligt Dagblad er ikke, at jeg er en skingrende skør fanatisk kristen, som ikke læser andet – men at det er en avis, der ofte har endog rigtig gode artikler og interviews, men ikke læses af så mange igen. Derfor. Politiken læser I jo allesammen alligevel.)

Leave a Reply

