Dagens radiotip: skøn musik fra Oxford

1930739_41288211653_36_n

Nåmen, hvis I sidder derude, og det er fredag aften, og I ikke ved, hvad I skal lytte til, så se lige her: skøn, skøn, skøn musik fra mit college i Oxford, Queen’s, broadcastet af BBC i den forgangne uge.

Jamen, det er så smukt! Og synet af det lille kapel på Queen’s fik mig pludselig til at savne det hele, selvom det så sandelig ikke bare var en dans på roser, og selvom meget af det, der foregik i kapellet, var noget rigtigt anglikansk stivstikkeri. Men koret, altså… Som ikke består af professionelle musikere (selvom man skulle tro det), men af studerende – studerende, der har sunget i kor det meste af livet, selvfølgelig, og jo, nogle af dem studerede da også musik. Men slet ikke alle, de sang bare, og det helt, helt fantastisk.

Jeg kender ikke mange af dem, der synger i koret længere, men min gamle ven Dan fik lov til at være gæstestjerne ved denne optagelse, ved jeg, og Esther var også med.

Tænk, da jeg boede i Oxford, gik jeg ofte ind og hørte dem synge en gang eller to om ugen! Det var fantastisk. Det eneste, de ikke medvirkede til, var… (drumroll) søndagsgudstjenesten, for der lå de og sov rusen ud, de små pus.

Ladies and gents: koret fra Queen’s College, Oxford. Smukkere bliver det næsten ikke.

(Billedet er fra Queen’s, fra det første år i Oxford. For længe, længe siden.)

Leave a Reply

